Вопросы-ответы

Директор зі зв'язків із громадськістю та комунікацій компанії «ЕСТА Холдинг» Антон Гливинський відповів на запитання видання «Коммерсантъ».

21.05.2013

- Торік "Еста" зіткнулася з серйозними громадськими протестами проти будівництва на Андріївському узвозі. Як це вплинуло на плани компанії, до яких втрат призвело?

- Ми заявили про відмову від будівництва бізнес-центру на місці фабрики «Юність», щойно побачили гостро негативну реакцію широкої громадськості та жителів узвозу. Безумовно, це рішення спричинило певні фінансові втрати. Крім цього, ми взяли на себе зобов'язання побудувати за свій рахунок культурний простір на Андріївському узвозі, а також інвестувати в розвиток пішохідної інфраструктури вулиці.

- Чи часто взагалі "Еста холдинг", інші компанії групи СКМ стикаються з громадськими протестами? Чи відрізняється ваша ситуація від тенденцій загалом у країні, де соціологи констатують зростання громадських протестів проти дій бізнесу загалом за останні півтора року?

- Для ЕСТА Холдингу цей випадок був безпрецедентним. Як показує досвід, самостійне рішення про відмову від проекту на шкоду бізнес-інтересам компанії також є безпрецедентним. Ми прийняли рішення не просто відмовитися від проекту – а постаратися побудувати ефективну модель взаємодії громадськості та бізнесу, яка допомогла б нам створити в майбутньому дійсно гарний об'єкт, який буде цікавий киянам і гостям столиці. Ми дуже хочемо, щоб наші дії на майданчику «Юність» показали, що бізнес є партнером суспільства, а не опонентом.

- Чи доводилося вам стикатися з протестами, ініціаторами яких були ваші конкуренти? Наскільки, на ваш погляд, "куплені" протести є поширеними в країні?

- Такого досвіду у нас, на щастя, не було.

- Чи можна нейтралізувати протести, не виконуючи при цьому основних вимог? Які методи є найбільш ефективними для врегулювання подібних конфліктів?

- Найбільш ефективний метод – якомога більше спілкуватися з зацікавленими сторонами. Залучати громадськість і обговорювати з нею кожен крок, пояснювати його необхідність. Довіра є дуже крихкою, тому її формування – процес тривалий і копіткий. Недомовки і недостатня поінформованість населення найчастіше призводять до нерозуміння і неприйняття.

- Представники громадських організацій, кажуть, що причина більшості протестів – небажання бізнесу погоджувати свої дії з зацікавленими громадянами: жителями населених пунктів, профспілками, екологами. Чи доцільним є такий діалог, на ваш погляд, як його організувати?

- В Україні склалася ситуація, за якої більшість дій бізнесу сприймається негативно. Саме тому побудова ефективного діалогу і вибудовування відносин, щр базуються на довірі – ключ до вирішення більшості спірних питань. Це якраз те, чим ми зараз займаємося на Андріївському узвозі. Ми спробували створити максимально прозору і демократичну модель взаємодії, а також ефективні процедури комунікації, які ми вже застосовуємо також на інших проектах компанії. Для бізнесу дуже важливим є вчасно і прозоро доносити до зацікавленої громадськості інформацію про свої плани і наміри, проводити роз'яснювальну роботу. Але й суспільство зі свого боку має розуміти, що бізнес – це партнер, а не опонент.